expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Hot Air Balloon 2014

Huishhh... Lambat betul aku nak update blog ni padahal kalau ikut masuk harini, dah hari ke-4 aku tanam anggur. What?? Okay, okay, topik tanam anggur tu, post lain. Sekarang ni aku nak update pasal aku pergi Hot Air Balloon Festival hari Sabtu lepas.

Aku pergi dengan Kak Tori since jantung hati kerja. Sobss.. Kitorg pergi dah petang sebab niat di hati nak tengok firework kol 9 like they said in the radio. Then, kitorang sampai sana dah drizzling. So, dalam hati dah dapat agak dah mesti x jadi punya belon-belon tu nak naik or firework. Firework memang tak jadi sebab nak menghormati tragedi MH370, so, diorang cuma akan mainkan lampu2 and belon naik atas je.

Tapi, since kitorang sampai petang, memang xde lah belon yang naik kat atas awan tu kan. So, kitorg pun makan-makan, jalan-jalan buang lemak, pastu tengok laa apa yang patut kat kedai-kedai situ. Tapi, tahun ni x best la gerai-gerai dia. Firstly, dia punya merchandise. Apa ke bongok jual 2010 punya? Past 2014? Xde? Last-last me and kak Tori beli poscard yang ada sorang artist baru ni jual. Ingatkan kak Tori memang kenal la dia. Rupa-rupanya, dia x kenal. Chehh... Muka confident je borak-borak.

Belon 2 je yang naik. Dua-dua dari Belgium. Lagi 2, from Taiwan and Kedah, tengah diorang dok nak 'tiup' last-last, hujan. Time maghrib tu memang awan dah tebal adn hitam la. So, daripada nak tunggu lampu punya show, daripada aku basah lencun, better laa balik.And then ingat nak celebrate Earth Hour dengan jantung hati kat Publika. Tapi, aku tersekat dalam jem semata-mata nak keluar parking. Bila tengok main road xde lak jem. Team RELA pun xde nak jaga parking. Hangin je la aku. Then bila dah dapat lepas keluar jem tu, kitorg pun decide nak pergi KL. Nak tengok laa camne orang KL celebrate Earth Hour. Hampeh je. Banyak je lampu aku tengok. Kempen kemain gempak lagi. Adehh.... Orang still xde kesedaran nak celebrate anything to do with the environment. Hurmmm...


Tapi, xpe, dapat gak jumpa jantung hati kejap walaupun badan ni letih gila. Dapat laa introducekan dia kat Kak Tori. Hihi.

Ni bajet kreatif la nih aku bubuh gambar gini. Hihihi....





P/s : Sepatutnya pergi pagi-pagi sebab ada banyak bentuk belon woi!

No comments: