expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Jobless by Choice

Aku sekarang ni dah free daripada bekerja. In other words, dah jobless lah. Sebab apa aku jobless? Oh ya. Sebab company lama aku tu x jadi nak bukak branch kt shah alam. Siot betul. Aku punya la berkobar-kobar nak jadi centre manager tapi nak buat cmne kan. Xde rezeki. Xkan la diorang berentikan kau bodoh-bodoh je? Eh... tak. Diorang memang la ada bagi perks tapi aku kena based dekat Bangi la. Err... untuk jadi coordinator tu, xde la masalah tapi bila aku kena create product (that means aku kena yakin yang product tu yang dapat menjana sales). Aku ni bukan la risk taker. Kalau aku ni risk taker, dah lama aku bukak bisnes sendiri. And lagi pulak aku memang x suka tengok sales untung rugi, debit kredit ni. Not my forte la. Kalau bukak branch kat Shah Alam memang la benda ni aku kena buat tp at least, kat Shah Alam. Dekat dengan rumah aku. Then, aku kena ikut marketing manager pergi meeting. Heh... Aku ni bukan laa jenis yang suka jumpa orang yang big-big shot then gelak gedik hikhikhikhik tu. So not me la okay? So, in other words, aku kena buat marketing and sales la jugak kan. Heh. Really not my cup of tea. My aim is to be a teacher, to teach. So, aku dah rasa jadi so-called coordinator and manager, tapi bila passion aku is teaching, better aku leave the company. Better cari tempat yang lagi dekat dengan rumah and I have the passion on it. So, enough with it. Sebab buat aku makin sakit hati je.

A day lepas last day bekerja, memang aku pulun keluar shopping kaw-kaw punya. Sebab aku dah semak tengok bilik ni dari dulu serupa je, so, aku pergi la JJ Bukit Raja pergi Daiso. Niat di hati nak pergi dentist kat klinik gomen tu tapi, dentist on appointment je sebab xde air. Chisss.... Nevermind, nasib baik ada geng boleh melayan aku. So, aku and Kak Tori pun menghabiskan masa dekat Daiso dengan DIY shop jelah. Aku beli frame sebab nak letak art piece yang aku beli kat KLAB aritu and then a few things that I wanna buy bila aku dah dapat gaji. Which, aku dapat gaji LAMBAT LAGI. Pundek. So, semua benda-benda tu masuk dalam to-buy list aku jelah. Sedih. Kalau x, dah cantik gorgeous dah bilik aku ni. Heh.

Lepas hantar Kak Tori balik je, memang start la projek kemas + hias bilik aku. Rasa puas hati sangat okeh! Tapi, kalau dapat beli barang dalam to-buy list aku tu, laaaaagi puas hati.



P/s : Bila nak gaji aa? Banyak tempat aku nak pergi ni. Jangan ingat aku dok mengangkang je kat rumah. I have a life you know?

No comments: